Naar aanleiding van een praatplaat over de herfst mochten de kindjes dit ook zelf uitbeelden. We gingen HANGEN, SCHOMMELEN, dikke en dunne bomen KNUFFELEN, met de blaadjes GOOIEN, enz.
Daarna mochten ze met ecoline verf experimenteren. Dat was speciaal want een druppel ecolineverf op je blad spuiten werd groter en groter.
In de speelzaal maakten de kindjes 'een wandelroute door het bos'. Er moest geklommen en geklauterd worden in het bos. Het is herfst en in de herfst kan het weer snel veranderen. Na elke hindernis kwamen de kindjes een ander weertype tegen.
ZON: de kindjes beelden uit dat ze hun truitje uitdoen, het is warm. (over de brug lopen)
DONKERE WOLKEN: de kindjes kruipen over de boomstammen.
WIND: De kindjes beelden de bomen uit door heen en weer te zwaaien.
REGEN: de kindjes doen de regendruppels na terwijl ze door het lage gewas in het bos kruipen.
In de klas mochten de kindjes appels maken voor de appelboom.
Terwijl we op zoek gingen naar herfstattributen kwamen we een konijn tegen. We moesten heel stilletjes en rustig zijn zodat we het konijn niet bang maakten. We omschreven de uiterlijke kenmerken van het konijn. Durfden we ze ook te aaien? Ja natuurlijk MAAR het konijn had bang en huppelde weg.
Ieder kind kreeg een fotokaart die hij/zij moest zoeken. Salahaddine vond zijn dennenappel!
Terug in de klas gingen de kindjes samen met de leerlingen van meester Bart in de hoekjes spelen. Ibrahim en Salaheddine gingen kabouters sorteren per kleur.
Arnisa en Kadjiha kleurden een mooie tekening over de herfst in.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten