Wat kan het gevaarlijk zijn op de weg met al die auto's. Gelukkig is er een zebrapad waar we over kunnen stappen. Maar toch moeten we nog extra voorzichtig zijn. We kijken dus eerst naar links, dan naar rechts en terug naar links. Als er geen auto's aankomen, dan mogen we overstappen.
Jules, onze klaspop, merkte op dat zijn speelgoedauto vies was geworden. Hij stelde voor om zijn wagen te wassen. Ook de juf had die dag een vuile auto, dus vroeg ze om samen de auto te wassen. De benodigdheden werden besproken. Yasin zag hoe vuil de ruiten van de auto wel waren en dus ging ze alle ruiten keurig wassen. Arnisa had opgemerkt hoe vuil de achterkant van de auto was en ook de voorkant.
De ruimtebegrippen (voor, achter, boven, onder, voorkant, achterkant, ...) werden ingeoefend a.d.h.v. opdrachten die de kinderen moesten uitvoeren.
Na het wassen van de auto speelden we het spelletje 'Toeter, toeter, hoe laat is het?' (een variant op Wolfje, wolfje hoe laat is het?)
Naast een fietsparcours hebben we ook een autoparcours afgelegd. We hielden rekening met het verkeerslicht en de verkeersborden.
Tijdens hoekenwerking konden we rustig werken met de insteeknagels, lettend op de kleuren; verkeerpuzzels maken; tekeningen over het verkeer kleuren; politie-dief spelen etc.
Er stond iets vreemds in onze klas.. Wat zou dat zijn onder het doek? Sommige dachten een hond, een leeuw... Neen hoor, het was een fiets! Maar het was niet Jules zijn fiets want hij geraakte niet met zijn voetjes aan de pedalen.
Zou het de fiets van de juf zijn? Ook niet.
Misschien is het gewoon een fiets één van onze vriendjes! Ja, dat zal het wel zijn.
We hebben de onderdelen van de fiets besproken zoals de fietsbel, het zadel, het stuur, de zijwielen, ... Daarna hebben we een fietsparcours gehouden. Arnisa kan al zonder zijwielen fietsen, goed hé?
Met het mooie weer hielden we ons eetmoment buiten. Daarna konden we eventjes in de zandbak spelen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten