Brrr, wat is het koud’ is het thema waar we deze week rond
gewerkt hebben in de klas. En ja hoor… het was enkele dagen heel koud buiten!
We zijn de week gestart met een waarneming van winterkledij.
De kindjes mochten één voor één iets uit de tas nemen en ze mochten de kleren
ook eens aandoen. Zo werden ze lekker warm ingeduffeld.
Terug in de klas gingen we sneeuwvlokken stempelen, de figuren van de sneeuwpop uitprikken en de oogjes, de wortelneus, de mond en de knoopjes van de sneeuwpop tekenen.
Jules is immers een echte dierenvriend. We leerden van Jules dat de vogeltjes honger en kou lijden met dat winterweer. Het is belangrijk dat we vogeltjes eten geven en voor een vogelhuisje zorgen. Als knutselactiviteit probeerden de kindjes een vogelhuisje binnen de lijntjes te schilderen.
Tijdens de bewegingsles gingen we sluipen als een poes, stappen als een ijsbeer, stappen in de diepe sneeuw, glijden op het ijs en sleeën.
Tijdens hoekenwerk gingen we onder andere puzzelen, sneeuwvlokken tekenen, wanten en een muts kleuren, een toren bouwen met grote blokken, een iglo bouwen met legoblokken, een muts knutselen, in de sneeuwbak spelen, uit klei een sneeuwpop, een slee maken enzovoort.
Eens het tijd werd om naar huis te gaan, gingen we onze jassen aandoen. Dit keer mochten de kindjes elkaars jassen aandoen en bepaalde aspecten van de jas benoemen zoals een jas met knopen, een kap aan de jas, ... Dat was leuk maar geen goed idee omdat sommige jassen ofwel te groot ofwel te klein waren, of dat een jongen een meisjesjas aanhad.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten