De benodigdheden werden besproken.
Nisrine zag hoe vuil de ruiten van de auto wel waren en dus ging ze alle ruiten keurig wassen.
Yilmaz had opgemerkt hoe vuil de onderkant van de auto was
..en ook de voorkant.
De ruimtebegrippen (voor, achter, links, rechts, voorkant, achterkant, ...) werden ingeoefend a.d.h.v. opdrachten die de kinderen moesten uitvoeren.
Na het wassen van de auto speelden we enkele spelletjes:
De lichten van de auto gaven aan aan welke kant van de auto de kinderen moeten gaan lopen.
'Toeter, toeter, hoe laat is het?' (een variant op Wolfje, wolfje hoe laat is het?) Dit zijn de kinderen van de KO2 en KO3.
In de klas hebben we de onderdelen van de fiets besproken zoals de fietsbel, het zadel, het stuur, de zijwielen, ... Daarna hebben we een fietsparcours gehouden. Yilmaz kan al zonder zijwielen fietsen, goed hé?
De kindjes hebben een fiets ingekleurd en de wielen werden versierd met gekleurde rietjes. Het resultaat kan je zien aan de muur van speelzaal.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten